Thursday, December 15, 2005

but if you stay for a while.. I'll try to think of something kind to say





差不多接近一年的時間裡,我在這個空間裡不斷移動。

改變方向或是更換房間,每一次,幾乎都算是一次龐雜的旅程。


有人進來。
有人離開。

於是我又回到了
原來的房間。



『我不假思索敲擊著鍵盤,他她祂說這樣好不好其實怎樣都可以無所謂沒關係,我放棄爭論放棄文法修飾以及美學,我打開了一扇門然後又關上但一切都沒有改變,不過一場節節敗退的陣仗但我根本不在意輸贏,不管我輸掉什麼或者贏取了什麼最後我仍然是獨自一人回到,我的房間。
 書寫命運與預言。有一些書寫完成它們的同時便已經註定了它們的命運。
 我們的命運。我和你。我,或者你。』

也就只是另外一則預言實現而已。

關上大燈。習於燃煙的慣性牽制因此冬天仍然開窗。風寒,但是燈色溫暖。
總是習慣想像對面的頂樓加蓋就是你的畫室,緊閉的玻璃窗間隱約可見傾斜倚靠的張張畫布。
也許哪一天悄探進去,我就來到了你的地下室,並且在顏彩之間發現我們早已書寫的故事。

以及我們所不知道的結局。


『多麼慶幸,在我的天空裡,你的星座總是耀眼,即使遙遠,仍是我在這個城市裡唯一擁有的景緻。
 而我十五年來持續在這個城市裡拍照,為的其實是要替你儲存我生活的備分——即使我自己總是匆匆翻過那雜亂無章的內容,我還是相信你將潛入所有看似無趣的碎片內部,拉扯出一艘華麗的海底沉船,通過珊瑚礁與七彩魚群,你將牽起我的手往我自己的故事底層繼續泅泳,直到撞見依舊剔透的水晶燈之下,鋼琴鍵盤洩漏出黏稠的樂章,管絃樂隊交互拋擲出響亮的音符……而眾人日以繼夜成雙成對地跳舞,世界板塊漸漸縫合從此時間退潮到銀河之外。
 而我們將回到房裡,待在永遠的一天裡面。』(by val)



Peter Doherty with Dot Allison
2004-07-29 Southampton - The Ballad Of Grimaldilive
video (9.93 MB)
http://s11.yousendit.com/d.aspx?id=35NCFOYI2HKNR20D3R9BW3A509

(如果這首歌曲持續沒有正式發行的錄音版本,

 那我就可以繼續偏執地鍾愛各種acoustic收藏……)
 然後順便偷一下舊的留言,因為歌詞就在裡面了︰

Anonymous (Login heavyhorse)
Re: listen to her, long after the lion and
May 25 2004, 2:36 PM

P: Did anyone ever say I said I slept with you, biblical like..?
B: blue eye glint pathway to my hand canals of liqued black, slow moving through amsterdams thighs revolve to wonderland, feel the cyclone sweep me up heart and soul fleeing soft... scratchy and itchy dont get on so neither do we mwah1
P: I know your sister, I'm sure I do. She has your smile, but less alluring, more natural
B: shes the goddess of positive forward looking 2stuff2 so ok yeah..

P: shame the guitar aint here, I'll get it back. something has startled me in a 'too much, far too much of a coincidence ' flavour exmouth market / Grimaldi.
St Jude was the patron saint of lost causes , written yonder was 'the ballad of Grimaldi' once 'the ballad of St Jude's' /QPR promoted
the ballad of Grimaldi:
'While there's still a fighting chance
can't you just get up and go
Get away from the hollow romance
that's slowly binding us both
You tell me what you want and I avoid it
tell it to the sick and to the damned
show me what you love
watch me destroy it
for love just crumbles in my hands
but if you stay for a while..
I'll try to think of something kind to say
and maybe if we pray for a while
St Jude may hear my pleas and see me on my bended knees
she knows I adore you
no fighting again tonight
not if she knows I adore you
no fighting again tonight..
I laugh and fall just like Grimaldi
you wear your make-up like babyJaneall
of those promising lies that you told me..

come on and tell me them again
I walked these streets all of my life.. [eastern european chords..it goes on..]

B:we are sitting within radius of twenty two churches
all grey habits. diocis of cambridge

nodding pheasant strut voicesoaring on a spring breeZe disturbing the drifting cherry blossom
petals reverberating forward sideways behind we step delicate strands spiders silk draw and contract..

P:is it not summer?
B: well i wrote the fucking thing in spring ive got chills and its not yet julyring anyway sp





No comments: